2023. 10. 12.
Az Európai Parlament Környezetvédelmi Bizottsága (ENVI) a mai napon megszavazta állásfoglalását az „Euro 7” rendelettervezetről, amelynek célja, hogy új szabályokat és normákat határozzon meg a gépjárművek károsanyag-kibocsátására vonatkozóan. Tóth Edina fideszes EP-képviselő a szavazás kapcsán kiemelte: a jobboldal egységes kiállásának köszönhetően sikerült biztosítanunk azt, hogy az új szabályok ne növeljék az autógyártás költségeit. “A jelenlegi háborús inflációs környezetben meg kell védenünk polgárainkat a brüsszeli baloldal felelőtlen javaslatai miatt kialakulandó újabb áremelésektől” – tette hozzá.
Tóth Edina szerint az autógyártók aggodalmai jogosak voltak. Brüsszel eredeti javaslattervezete láttán úgy érezték, hogy az új szabványok miatt a hagyományos belső égésű autók technikáját szinte lehetetlen költséghatékonyan fejleszteni, s a javaslatok akár az autógyárak bezárását is okozhatták volna.
A fideszes politikus emlékeztetett: az EU szakminiszterei nyolc tagállam – köztük Magyarország – aggályait követően a Tanácsban már megállapodtak, hogy a személygépkocsik és könnyű haszongépjárművek esetében visszatérnek a realistább, EURO 6 normákhoz. A fideszes politikus szerint hasonlóan jó megállapodást sikerült elérni az EP-ben is. “Mindent meg fogunk tenni, hogy az átgondolatlan szabályozások ne róhassanak felesleges terheket a polgárokra és autóiparunkra” – emelte ki Tóth Edina.
Háttér: Az Euro 7 rendelettervezet plenáris szavazására az Európai Parlament november 8-9-i brüsszeli plenáris ülésen kerül sor.